Blog Widget by LinkWithin

Ah lan wasahlan.....

Google

Tuesday 27 October 2009

Kenangan itu...



Penat yang seronok !!!






Alhamdulillah..kami selamat mendarat jam 1.50 petang waktu Malaysia.....
telinga ada rasa sakit..mungkin sebab tekanan kat atas..memang perit aku rasa..
hubby siap minta gula~gula..nasib aku teringat hari tu puasa..huhuhuh
aku & hubby duduk seat kat belakang..jauh dari 3 famili itu..
nak keluar dari flight..punyalah lama..aku rasakan...
ramailah rakyat Malaysia pulang untuk menyambut hari raya kat Malaysia..

Ada seorang kakak sedang berpantang anak ke 2,
tak sampai sebulan lagi baby dia..

berani sungguh...
kami terus menuju ke aerotrain..bergerak ke imigresen & ambil beg masing~masing..



posing dulu..



tugas hubby..



Masa ni tengah tunggu ita & anak~anaknya..kami pun posing~posinglah dulu..
lama melepak...dan tunggu stroller anak kin , siti & ita...
selepas itu aku & hubby terus cek tiket nak balik Johor.....
dah dapat reference number kami terus ke mesin e~ticket..

Hubby ..tekan punya tekan..tersalah tekan..pastu pergi ke manual balik.. hihihihihi..
keliru kot..aku pun snaplah kin punya e~tiket..
ada problem pula.. seat anak~anak & dia jauh~jauh...so gelabahlah kejap..

Aku decide nak pegang baby haydar nasib baby haydar tu infant lagi kalau tak memang susahlah kin nak handle anak~anak dia..ada cerita kelakar yang terjadi pada kami..hahahahaha...







tiket ditangan..hubby pun pergi check~in.. & solat zuhur kat surau..
selepas itu kami melepak tunggu flight nak ke Johor...
masa ni kami dah berpecah dengan 2 famili itu...
famili siti flight ke kelantan manakala famili ita flight ke kuantan..



Lepak~lepak..sambil melayan yasmin , hayyan & baby haydar..
kin sempat salin pampers 2 anak~anaknya...setelah itu..kami bergerak ke tempat berlepas..rupa~rupanya flight dah nak berlepas dah..kami ingatkan jam 4.55 petang masuk flight.. tapi sebelum 4.55 petang!! (first time naik Mas..)
lepas itu..nak jadi cerita.. gate punyalah jauh..aku macam nak surrender je..penat ooo..hahahahah..

Masa tu kami tak ingat apa~apa dah..tapi gelak sakanlah juga aku dengan kin...
hubby jauh ke depan dengan 1 beg..kin & 2 anak ditengah..aku kat belakang sekali dengan baby haydar!!.....cuaklah..takut kena tinggal...pastu kaki ni macam nak tercabut rasa... bila dah berhenti terasa macam masih berjalan..(ada sesiapa yang pernah rasa macam yang aku rasa??)

penat jangan cakaplah..tuhan je tahu...siap ada announcement lagi...

pastu sampai je kat gate tu.. petugas tanya..kenapa lambat?? kami tak terkata apa~apa..hanya tersenyum malu... penat pun ye juga...terus tunjuk tiket & masuk ke dalam flight..panas betul kami rasakan..dari comel~comel (perasan).. terus comot!! hahahaha...

masa dalam flight aku jaga hayyan , yasmin & haydar..sementara hubby tolong kin setelkan problem dia..dah setel....kami pun dibawa pramugari ke seat masing~masing.. layanan memang tip top.. aku & hubby perasan..hanya kami berenam yang telah melewatkan penerbangan ini..hihihiih..ampun..apa~apa pun memang bestlah trip kali ini..mencabar fizikalku!!..

huh..mengeluh panjang aku & hubby.. kalau terlepas flight rugilah semuanya..




tidur kepenatan ceria..baru bangun dari tidur..



makanan di bulan puasa.. kurma & kacang masin untuk penumpang....


* sesampai di airport senai..kami tak terus pulang ke rumah.. nantikan sambungannya selepas ini..*....

panjang sungguh entry kali ini ya..& takut tengok diri sendiri !!! Sayonara...





4 comments:

ummu said...

Salam,
Waah,mesti penat kan.Travel jauh macam ni..
tak sabar menanti entry seterusnya nih.

bunga-bunga cinta said...

penat kak...
entry baru akan menyusul. Tunggu....

yustie81 said...

owh..mencabar tol travel nok blik mesia..ih ih ih ih...

bunga-bunga cinta said...

tulah.. t....hihihihi