Blog Widget by LinkWithin

Ah lan wasahlan.....

Google

Sunday, 31 May 2009

~* SELAMAT PENGANTIN BARU....*~





Tak dapat join majlis kawin my sis kt JB...
sedih jgk...Hope semuanye berjalan lancar....
walaupn aku n hubby tak ada....
untuk meraikannye.....


~~ 30.05.2009~Nikah...
~~31.05.2009~Walimah.....

** YUHANA & MOHD EZMEL **


~~~ Untuk ibu n abah... ~~~

Tahniah......
bertambah ahli baru dlm famili....

*....*

dr kami yg jauh...
hanya doa dpt kami titipkan...


**pic xda coz my bro bz..nak send..insyaALLAH.... dah dpt nanti akan ku publishkan....**
kepada lain2 blogger or readers blog ni.....
yg selamat bertunang or bernikah juga...
Tahniah to all of you.... :)




Friday, 29 May 2009

tEriNgiN ???



Salam.... semua...

actually...
saja nak share ngan korang...
cm nilah org2 kt sini meniaga...
dorang sempoi je....
tgk r pic kt bwh ni....cukup brg & bhn...
dah bleh meniaga...siap bersila lg...
aku x sempat tye n rase lg mkanan ni..
*ramai org tgh Q...mls nak tgu lelame...snap2..amik video skit n chow...
tp yg aku npk die wat bancuhan tepung pastu buh atas kuali leper tu...
+sebiji telur dan sedikit mayo sapu kt atas tepung tu....
pastu dah kering bhn tu lipat 4 mcm dlm pic tu n siap..
tempat ni kat Al-Souq Waqif



~mcm apam balik kering kt mesia je...~



~yg ni...xtau ape bhn x sempat nak tgk....
mcm cucur @ jemput2 pn ye jgk...~


video


*~blom berkesempatan nak try kue ni...
next time ajak hubby g situ .....
blehlah aku bgtau ape rase kue tu yer...~*
pssst... ~ papa jom p mkn kue tu!!! ~


Friday, 15 May 2009

TeRKenA SudAH !!!




::Kol 1.47 pm::

mr hubby x call aku pn pg ni.......sambil berpk
aku boring.... pas solat....aku call le mr hubby....

tut....tut...tut...tut.....
mr hubby~ aloooo...
aku~ assalamualaikum...
mr hubby~ waalaikumussalam....
aku~ papa dah mkn??
mr hubby~ dah...
aku~ ok...arini mama mls r nak msk.. ce tye mr usop..die nak msk ke??
mr hubby~ laaa...ok..nti papa tye die... tgu r lg 15 minit....
aku~ ok...nti papa sms je , xyah call tau.. bye2...
mr hubby~ bye2...


aku ni sambil tgu sms dr mr hubby duk lyn cite kt youtube
(RAHSIA HATI..~ RITA N AROON AZIZ~)....
xsedar mase 15minit pn berlalu....tibe2........
tok...tok..tok...
pintu bilikku diketuk...
alamak..sape plak ni...aku pye cuak mase tu xtau cm ne nak ckp..nak tekeluar jantung ni....
pk blk mr hubby blk kol 5 arini..adui sape lak ni....??!!
pastu...pusing2 kt pintu bilik.... siap tye sape tu??? ~org cuci umah mmg x pernah dtg ari jumaat!!~ syp.... ketukkan masih berbunyi....nyesal aku x kunci pintu dpn...aku mmg dr pg x kuar dr bilik..sbb ousmate sorg lg x keje...sambil pusing2... aku dgr ada org batuk..cm kenal je.. ( mr hubby mmg x sihat..batuk n selsema) tp aku ttp kecut perut....*dlm ati..aku xkan buka pintu ni kecuali dgr suare mr hubby.... lantaklah sape2 pn kt luar tu...
jgn die pecahkan pintu sudah....tibe-tibe.....


mr hubby~assalamualaikum....
aku~ *dgr betul2..ltk telinga kt pintu...
mr hubby~ bg salam 3 kali...
aku~*kompem papa ni....
aku pn bkk le pintu.... terus kt....eh papa!!!
tekejut beruk aku.....
pastu ketawa sesame...)

mr hubby~ takut ke??*sambil ketawakan aku!!!*
aku~ ye r... takut tau....
mr hubby~ saje je wat surprise....*ketawa lg...
aku~*hampeh tul papa!! aku pn ketawa same *dush..dush...dush....


*tu r citenye....keh..keh..keh...*



Wednesday, 13 May 2009

END OF PART RUMAH BARU.....


~kAt LuAr Plak......~




** Dari pandangan hadapan.... **






*** Pintu masuk ***



*** Ke pintu dapur***


*** Belakang rumahku***





*** Jalan utama menuju ke rumahku.....
sebelah Al-khor stadium...... ***




***Snap pic ni dr ats rumah.......
panjat ngan hubby...
tinggi ooo...***



~ Abis dah cite.... panjang tul... hehehe.... xda keje.... ;) ~

Tuesday, 12 May 2009

RUMAH BARU.... PART 5

~aFteR~






Tak spai 4 jam (bangga diri disitu) settel semua koje.....
pnt ooooo...tegang urat betis.....
mase ni r sakit2 bdn..hahahhaa...
dah lame x wat koje cm ni....nanti kalu ada rezeki..cuci umah sdiri plak....
mase tu..pengsan terus kot...heheheheee...



Toilet bilik aku....tgk r sistem paip dorang...
mencacatkan penglihatan je...
ada pro n kontra gak dorang wat cm ni....pd aku r...mgkin....
dorang pk sng nak repair kalu ada bocor ke ape...
xlah ssh2 nak pecah batu bagai....





~Done !!!~

##ABAIKAN CADAR AKU YG SENGET ITU YE !!! HAHAHA ##

Monday, 11 May 2009

RUMAH BARU.... PART 4


~bEFoRe.....~




~Bilik aku n hubby~
brg2 kami diangkat slps brg abg usop....





~Bilik Mr usop~
Padat jd bilik ni..... katil tu ada 2 sbb kt umah lame dulu..abg usop duk kt master bedroom... so kt sini die duk bilik kecik je ktnye xmo duk biik besar2....pas kemas2...brg2 yg lebih die buh kt master bedroom...iaitu bilik pak gede r....luas bilik tu..name pn masterkan...syg plak..... toilet kt luar... kalu x aku n hubby r duk bilik tu... tp aku x teringat nak snap pic bilik tu... korang bygkanlah sdiri..hehehehee....





~Bilik Mr atan~
bilik die ksg lg sbb die n brg2 die last kuar dr umah tu...



Toilet mereka....
siap ada penghadang lg.. kan best...
kalu toilet aku cm ni..xlah bsh lantai....






Ni toilet Pak gede.... tp syg..sinki duk kt luar....
pdhal kt dlm tu terlebih muat je...
sapelah yg wat umah ni...huhuhuhuuhu *chait...complain je pandai!!!*



bersungguh2 kami basuh bilik ni...
hehehehe
pas aku setel kt dapur **pic tgh wat keje xdo...sbb bz..... ngan tugas masing2 ** last bru wat dlm bilik...dah bilas segala.... biar kering....
pastu abg usop n atan kuar...p bli mknan...abg usop blanje....
** masing2 kemas bilik sdiri.....**


Kfc rupenye.....
aku mkn seketul je..sbb bru pas mkn nc ngan hubby....


~ Adios Amigos... ~

Saturday, 9 May 2009

sELAMaT hARI ibU......



السلام
عليكم ورحمة الله وبركات



Click Me!

Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...memang betul)


Bila dahaga, yang susukan aku....
mak Click Me!
Bila lapar, yang suapkan aku....
mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..
mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....
Mak Click Me!
Click Me!Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....
mak
Bila nak bermanja, aku dekati....
mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
mak Click Me!
Click Me!Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku....
mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....
mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
mak
Bila takut, yang tenangkan aku....
mak Click Me!
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
mak
Aku selalu teringatkan .....
mak
Bila sedih, aku mesti talipon....
mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....
mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..
mak
Bila takut, aku selalu panggil...
"mmaaakkkk! " Click Me!
Bila sakit, orang paling risau adalah....
mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....
mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....
mak
Bila ada masalah, yang paling risau....
mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....
mak Click Me!
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
mak
Click Me!Yang selalu berleter kat aku... mak
Yang selalu puji aku....
mak Click Me!
Yang selalu nasihat aku....
mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
mak

Click Me!Aku ada pasangan hidup sendiri....

Bila seronok, aku cari....pasanganku
Click Me!
Bila sedih, aku cari....
mak

Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada.....
mak

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Click Me!
Bila berduka, aku peluk erat....
emakku

Click Me!Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
mak

Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Click  Me!
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”

Click Me!Selalu.. aku ingat pasanganku
Selalu.. mak ingat kat aku


Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon
mak

Selalu....aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk
emak

Renungkan:
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".

Berderai air mata jika kita mendengarnya........


Tapi kalau mak sudah tiada.....
.....
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....


Click Me!


Berapa ramai yang sanggup
menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup
mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup
mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup
membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup
membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....
berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....

dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya.......

Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA


Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,

"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.

pss: Renung-renungkan dan selamat beramal