Blog Widget by LinkWithin

Ah lan wasahlan.....

Google

Friday, 13 November 2009

kenangan itu...




Johor & Terengganu...




Keluar dari airport jalan jem !!...
dari senai menghala ke Johor Bahru... kami berbuka dalam kereta saja..
makan kurma yang MAS bagi...
hubby & adik aku decide nak makan kat kedai.. aku ikut saja..
pekena nasi goreng U.S.A..

lama dah hubby nak makan tapi aku tak reti nak buat.. hihihihi...
postpone sampai ke Malaysia..
Alhamdulillah dapat juga hubby makan..pastu kami tak terus pulang ke rumah..
sebab kami balik kali ni..kami surprisekan semua ahli keluarga 2~2 belah..hahahaha..
cuma adik aku je yang tahu..kami dah berpakat dengan dia sebulan sebelum balik Malaysia..
segala urusan dia yang buat... dia jugalah driver kami...hihihihi
thanks pak lang... :)



setelah berbincang.. kami ke Angsana.. shopping~shopping raya...
tapi.... bukan untuk aku..
untuk anak~anak buah aku....kenapa kami tak pulang ke rumah terus ???
kata surprisekan..so masa tu dah tahu yang abah & ibu aku ke masjid untuk terawih...kami terawih lewat malam..hihihihi...
kami sampai kt rumah dlm 10 ++ pm.. masa tu ibu aku.. terhendap~hendap..
tengok dalam kereta.. dan nampak kami...
sambil berkata kak tih balik.. semua orang seronoklah..
3 hari 2 malam kat Johor.. tiba masa balik ke Terengganu pula..
( kat rumah jb tak bergambar sangat..sibuk buat itu ini..hihihihi)




kami pulang ke Terengganu naik bas... aku bawa aleya sekali..untuk beraya bersama kami,....
yang kat sebelah aleya tu.. adik iparku..mardhiyyah..adik ke 4 hubby..
dia study kat UTM Skudai...dia pun terkejut tengok kami..dan kami berpakat sekali lagi.. hahahaha..
bila ingat balik aku senyum sendiri...
perjalanan memakan masa selama 10 jam..

lama betul..lalu ikut segamat.. berbuka kat tepi jalan kat mana tah.. aku tak ingat gambar pun tak ada..
seperti yang dijangka ma &adik~adik hubby.. pun terkejut dengan kepulangan kami.. semua kata..ingat balik bulan 12...

memang kami cakap macam tu sebelum balk ke Qatar tempoh hari..hihihi..




jam 11.40 pagi aleya berbuka puasa.. sabar jelah.....




Inilah Kampung hubby...

pada 18.9.2009 bersamaan hari jumaat hari ke-2 last puasa...
kami & keluarga hubby dijamu berbuka puasa oleh atih..(pak sedara hubby)
di Sri Wangsa Garden Food..
terkejut jugalah semua bila tengok kami ada bersama.. macam biasalah..benda yang sama disoal...hihihihi..... yang ada cuma atih & famili , ma & adik~adik , aku aleya & hubby serta uncle & famili....







aku tak ingat dah menu~menu yang kami makan..
tapi air bandung & teh o ais...aku ingat..




atih & famili..




uncle & famili & adik~adik iparku..



hubby & aleya...

selera kami makan... makanan kampungkan..
aleya pun puasa penuh haritu..

balik solat magrib hubby terus ke masjid untuk solat isyak & terawih...

pastu....



kanak~kanak riang main bunga api...tapi..



hubby pun join sekali !!... hihihihihi..
yelah..
dah 2 tahun tak beraya kat Malaysia..


*sejak tinggal kat Malaysia ni susah betul nak mengadap lappy lama~lama... sibuk sangat..*
ada lagi sambungan tau..sekarang ni cerita tentang kenangan je..hihihihi..*





5 comments:

mummymujid said...

ehem2 dk kat area mane trg???
kite pon made in trg gak...

blueCITY said...

salam

ada kat mana sekarang nih? kat ganu lagi ke? heheh

bunga-bunga cinta said...

~~mummymujid~~

manir je.. mummymujid kat ner?? boleh jumpa suatu hari nanti ye...
insyaALLAH..

~~blueCITY~~
wassalam..kat jb dah.. hihihi..
biru kat ne?? raya nanti blk kemaman ke??

mummymujid said...

area bkt payong...insyallah ada jodoh bertemu jua...lame ke duk malaysia ni?

bunga-bunga cinta said...

InsyaALLAH...
tinggal sebulan lebih je lagi kat sini..balik Qatar bulan 1 nanti.. hehehe..