Blog Widget by LinkWithin

Ah lan wasahlan.....

Google

Saturday, 27 December 2008

TOMOT

Tomot Dalam Kenangan......

Bercerita tetang si Tomot, Kelmarin tuan punya Tomot (Mr.Harith family) telah selamat pulang ke sini...... Tomot telah kami kembalikan kepadanya. Bermula dari semalam, ngiauan si Tomot di waktu malam tidak kedengaran lagi.... Sepanjang sebulan si Tomot dengan kitaorg, telah timbul keserasian. Kalau waktu mula-mula tomot tinggal bersama kitaorg, tomot begitu malu sekali, nak sentuh pun payah, selepas 2 minggu tinggal bersama, tomot mula mesra dengan kitaorg...siap bergesel2 lagi....antara kenangan yang tak dapat aku lupakan dan telah membuat kesemua ahli rumah gelabah ialah tomot menghilangkan diri!!!!.... Kami ingat dia keluar dari rumah....waktu kitaorang sedar Tomot tak der dlm kol 10pagi....apa lagi...puas sudah mencari...Tomot x jugak kitaorang temui.. Kalau org ilang, bleh g report polis,tp Tomot yg ilang.....Hubby aku siap pusing kawasan rumah dari balik kerja sampai ke waktu isyak...Tomot tak jugak kitaorang jumpa...apa lagi...dah habis ikhtiar dah.....kitaorang tawakal jerlah...moga2 Tomot selamat kembali...aku rasa ada lebih kurang 12 jam Tomot nih hilang...Hubby aku siap sms tuan dia kat Malaysia mintak maaf sebab Tomot hilang...lebih kurang kol 10 malam hubby aku kuar nak ambik air kat dapur...tup...tup... nampak Tomot jalan depan dia....hubby aku ingat bayang Tomot & terus jerit panggil aku kat dalam bilik suruh kuar tengok....haahlah...Tomot ada lagi...fuhhhhh.....lega betul rasa....penat mikir pasal Tomot...maklumlah...rasa macam dah gagal jaga amanah orang....esok pagi...tomot hilang lagi...cari punya cari, akhirnya kitaorang jumpa port baru tomot.....bawah stove rupanya dia sembunyi.....sekarang nih tomot dah berada ngan tuan dia....aku tak tahulah dia teringat kat kitaorang ker tak...wallahualam...


Wajah2 si Tomot


Port Baru Si Tomot



Tomot Mesra

1 comment:

splendid said...

Read your article, if I just would say: very good, it is somewhat insufficient, but I am still tempted to say: really good!
runescape gold